posilovani-kulturistika-vyziva

 

 

Tělesný typ

Rotopedy kola a fitness trenažéry zde...

Kulturistika - posilování - výživa

Kulturistika - typy
Charakteristika
Frekvence tréninku
Série a opakování
Intenzita
Zotavení
Aerobní činnost
Strava
Žívotní styl
Rotopedy a kola

 

posilování - kulturistika - výživa                                                                                                                          posilování - kulturistika - výživa

Frekvence a periodizace tréninku

 

 

Ektomorf

 

posilovani-kulturistika-vyziva

Ø   používejte dělený trénink 1 – 2 svalových partií v jednom tréninku

Ø       každou svalovou partii procvičte 1 x týdně

Ø   mezi jednotlivými tréninky se dopřejte dostatek oddychu. Nikdy neprocvičujte svalovou partii, pokud v ní ještě pociťujete bolest z předcházejícího tréninku

Ø      tréninkový program změňte vždy po měsíci

Ø      snažte se o zvyšování intenzity v každém tréninku (zvyšování zátěže, počtu sérií)

Ø      trénujte maximálně tvrdě, ale krátce

 

 

Mezomorf

 

posilovani-kulturistika-vyziva

Ø      dobrá odezva na trénink obsahující základní těžké cviky v kombinaci s formovacími cviky

Ø       čím pestřejší tréninkový program, tím lepší výsledky

Ø       střídejte 3 - 4 týdny vysokointenzivního tréninku s několika týdny tréninku nízké intenzity, aby jste podpořili růst síly a vyhnuli se přetrénování

 

 

Endomorf

 

posilovani-kulturistika-vyziva

Ø      potřebujete častější tréninky s důrazem na aerobní složku

Ø      v průběhu prvních pár měsíců tréninku procvičujte vždy celé tělo, až později přejděte k dělenému tréninku

Ø      pro každou svalovou partii si vytipujte 4 – 5 účinných cviků a z nich odcvičte v každém tréninku 2 – 3

Ø      břicho procvičujte v každém tréninku

Ø      Vaši prvotním tréninkovým cílem je urychlení metabolismu a redukce tuku

Ø      obměňujte tréninkový program v každém 2 – 3 tréninku

Ø      nebojte se experimentu, neustále zkoušejte něco nové

 

 

Bob Wolf a Bill Gieger – překlad z anglického originálu Muscle and Fitness