posilovani-kulturistika-vyziva

 

 

Tělesný typ

Rotopedy kola a fitness trenažéry zde...

Kulturistika - posilování - výživa

Kulturistika - typy
Charakteristika
Frekvence tréninku
Série a opakování
Intenzita
Zotavení
Aerobní činnost
Strava
Žívotní styl
Rotopedy a kola

 

posilování - kulturistika - výživa                                                                                                                          posilování - kulturistika - výživa

Životní styl

 

Ektomorf

 

posilovani-kulturistika-vyziva

Ø      úroveň stresu držte nízko a naučte se aktivně relaxovat (vizualizace, jóga, meditace).

Ø      stresem indukované zvýšení kortizolové hladiny může narušovat proces tvorby svalů

Ø      minimalizujte činnosti, které vyžadují střední nebo velké množství energie

Ø      myslete na úsporu energie při veškerých činnostech

Ø      denně vypijte minimálně 2 litry vody

 

 

Mezomorf

 

posilovani-kulturistika-vyziva

Ø      nezkoušejte cvičit moc a rychle, i Vám hrozí zranění a přetrénování

Ø      snažte se neustále naslouchat svému tělu

Ø      buďte trpělivý a vytrvalý – Váš potenciál Vám umožňuje zlepšovat se rok od roku

Ø      vypijte denně minimálně 2 litry tekutin

 

 

Endomorf

 

posilovani-kulturistika-vyziva

Ø      žijte aktivně a využívejte každou možnost pohybu, aby jste udržovali metabolit na zvýšené úrovni (chůze, turistika, tanec, plavání,…)

Ø      zaplánujte se aktivní pohyb do denního programu

Ø      udělejte si čas na odpočinek a relaxaci

Ø      vypijte denně alespoň 2,5 litrů tekutin

 

 

Bob Wolf a Bill Gieger – překlad z anglického originálu Muscle and Fitness